– Fő célkitűzésünk, hogy olyan kiváló szakmunkásokat és szakembereket képezzünk, akik kétkezi munkával is érvényesülhetnek, és minőségi szolgáltatást nyújtanak az ország minden területén. A mai világban nagyon fontos, hogy ne kelljen hónapokat várni egy burkolóra, asztalosra, festőre, kőművesre vagy fűtésszerelőre – emelte ki Kovács Zsolt igazgató. Mint elmondta, sajnos az iskolába érkező gyerekek egy része rendkívül komoly szociális hátránnyal rendelkezik. – Számukra igyekszünk olyan nevelést, fejlesztést biztosítani, melynek segítségével be tudnak illeszkedni a társadalomba és egy adott munkavégző közegbe. Kulcsfontosságú, hogy csökkentsük a szociokulturális hátrányokat – tette hozzá.
Ezekből a szakmákból remekül meg lehet élni
Az építőipari ágazatban ács, burkoló, festő, mázoló, tapétázó, kőműves, szigetelő, bádogos, szárazépítő szakokra lehet jelentkezni. Időről-időre változik, hogy mely szakmák kerülnek előtérbe. Az építőiparon belül most a burkoló szakma felkapott, de a klímaváltozás hatására előforduló forró nyarak miatt a hűtő- és szellőzésrendszer- szerelő szakra is sokan jelentkeztek. A szárazépítővel kapcsolatban sokan azt gondolják, hogy ez nem több, mint gipszkartonozás, pedig ebben a szakmában sokkal több van. A szárazépítő a legfantáziadúsabb beltéri épületszerkezeteket készíti el: válaszfalakkal szobákat, termeket hoz létre, falburkolatokkal elegánsan takarja a nyers beton és tégla felületet, illetve a gépészeti és elektromos vezetékeknek is helyet ad. Lyuggatott vagy íves, kazettás vagy sima álmennyezetek széles választékából életre kelti a beltér hangulatát. Álpadlót és tűzvédelmi burkolatot is szerel igény szerint. A szárazépítő alkotja meg mindemellett a tetőtér hangulatos világát aljzattól az álmennyezetig. Az elkészült felületek esztétikájáról
is gondoskodik: felületet simít, glettel. A nagyon gyorsan elkészíthető épületek elkészítésénél fontos ez a tudás. Külföldön már nagyon elterjedt módszer, Magyarországon azonban még félnek tőle. Az emberek megszokták, hogy bombabiztos épületeket építenek, miközben könnyűszerkezetes házakat is lehetne csinálni. Ebben a szárazépítészet igazán jól helyt tudna állni, de ehhez a megrendelők szemléletváltása is szükséges lenne. Szeretnénk, ha elterjedne ez a szakma, hiszen a szárazépítő szakemberekből egy kis továbbképzéssel szigetelők is lehetnek. Tehát többféle szakmát rá lehet építeni erre a képesítésre – fogalmazott az igazgató.
Az iskolához kötődést erősítik
Az elmúlt időszakban különféle korszerű eszközöket nyertek: 3D nyomtatót, lézervágót, asztali CNC gépet, drónt, Lego robotokat, amelyekkel a szakkörök alkalmával ismerkedhetnek meg a diákok. Számos tehetséggondozással kapcsolatos pályázatot adtak már be. Ezen kívül fotósszakkört indítottak, és rendszeresek a sportrendezvények, házibajnokságok is. – Fontosnak tartjuk, hogy a tanórák eltelte után a diákok ne akarjanak egyből haza rohanni, hanem vegyenek részt különböző iskolai programokon – jegyezte meg.
A duális képzés meghatározó
– A tanműhelyünk rendelkezik olyan gépekkel, eszközökkel és szerszámokkal, amelyekkel az alapképzés keretében szükséges munkálatokat tudják megtanulni a diákok. Interaktív táblák, projektorok, számítógépek segítik az oktatást. A magasabb, korszerű technikai színvonalú képzést a duális vállalati partnereink fogják elvégezni, hiszen ezeket a szakmákat csak a tanműhelyben nem lehet megfelelően elsajátítani. Ezért tartjuk fontosnak, hogy tanulóink a 9. évfolyam elvégzése után külső gyakorlati helyen, duális képzés keretében teljesítsék a szakmai gyakorlatukat, munkaszerződéssel.
Az a célunk, hogy a jelenleg meghirdetett szakmákra minél többen jelentkezzenek. Ha időközben felbukkan egy-egy új terület, ahová be lehetne iskolázni tanulókat, akkor természetesen fogékonyak vagyunk rá, de elsősorban a jelenlegi szakokat szeretnénk megtölteni úgy, hogy minden osztályban maximális létszámú tanuló legyen. A nálunk oktatott szakmák szakembereit nagyon nehéz pótolni, de ha nem lesz kellő mennyiségű minőségi jelentkező, akkor előbb-utóbb nem lesznek szakemberek, akik dolgozzanak. Fő feladatunk, hogy ne legyen lemorzsolódás, és a diákok sajátítsák el a választott szakmát, hiszen ezek biztos megélhetést, és hosszútávú egzisztenciát biztosítanak – hangsúlyozta Kovács Zsolt.
Forrás: haon.hu